سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 دلیل برتری آموزش آنلاین نسبت به آموزش حضوری

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آموزش مجازی و آموزش حضوری بپردازیم.

همونطور که میدونید آموزش و برگزاری کلاس به صورت حضوری به معنی این است که شما مکانی را تهیه کرده درساعت مشخصی افرادی که ثبت نام کرده‌اند را دور هم جمع کرده و کلاس برگزار می‌شود. معمولا برای انتقال مفاهیم از تخته استفاده می‌شود در مراکز مجهز و پیشرفته نهایتا از ویدیو پرژکتور استفاده می‌شود.

در نتیجه نیاز به صرف هزینه زیادی برای تجهیزات و هماهنگی مکان و وسایل می‌باشد و استاد و دانشجوها موظفند در همان ساعت از هرکجا که هستند خود را برای کلاس برسانند و حضور فیزیکی افراد بسیار حائز اهمیت می‌باشد برای یادگیری مطالب.

چرا که درصورت غیبت، آموزش‌های آن جلسه را از دست داده و از مطالب عقب می‌مانند.

اما تصور کنید شما با تمام مشغله‌هایی که دارید امکان رفتن به کلاس و حاضر شدن سرکلاسی را ندارید و یادگیری آن علم برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

در این حالت آموزش مجازی یا کلاس مجازی بهترین راه یادگیری می‌باشد.

در حدود 15 سال قبل، آموزش مجازی روشی آزمایشی برای تدریس موضوعات بسیار تکنیکی بود. امروزه، مدرسان کلیه رشته‌ها از آموزش آنلاین برای آموزش هر مطلبی استفاده می‌کنند. یافتن یک مدرسه یا دپارتمان آموزشی که آموزش مجازی را در برنامه‌های کار خود نگنجانده باشد، دشوار است.

با نهایت تاسف، بعضی از مدرسان با تجربه که به تازگی از آموزش مجازی مطلع شده‌اند، در برابر تشکیل دوره‌های آنلاین مخالفت می‌کنند که بیشتر به دلیل  کمبود دانایی در این مورد و یا بسیاری از آن‌هایی که اطلاعات ناقصی در حوزه مجازی دارند، بیشتر از همان روش‌های آموزشی سنتی در انواع یادگیری الکترونیکی استفاده می‌کنند، با اینکه تعاملات، فعالیت‌ها و رخدادهای یک کلاس درس در چنین محیط‌هایی غیر عملی و بدون دلیل است.

اگر چه آموزش مجازی نزدیکی بسیار زیادی به یک کلاس درس را دارد، این نوع آموزش دارای بعضی ویژگی‌های منحصر به فرد نیز است. نقش مربی نیز در این آموزش‌ها متفاوت است. کل این گفته‌ها به این منظور است که مدرسان و توسعه دهندگان احتیاج به تغییر شکل کلی در روش تدریس آموزش مجازی، یادگیری مهارت‌های نوین، استفاده از روش‌های متفاوت، یادگیری کامل بهره‌وری از ابزار توسعه و طراحی و در انتها نیاز به تغییر روش از مربی محور به شاگرد محور دارند.

آموزش‌های متعددی به صورت آنلاین و یا غیر حضوری شروع به انتشار در ایران نموده‌اند. در زیر، لیستی از تفاوت‌های عمده آموزش در کلاس و آموزش آنلاین آورده شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا