سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضور 400 معلم جدید از اول مهر در کلاسهای درس خراسانشمالی

به گزارش خبرنگار مهر از بجنورد، عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی صبح شنبه در نشست خبری اظهارکرد: امسال مقرر شده 15 هزار معلم در سطح مدارس استان سازماندهی شوند، از این تعداد 13 هزار و 700 معلم نیروی رسمی سازمان بوده و 400 معلم جدید بصورت حق التدریس و نهضتی جذب شده‌اند و مابقی نیاز استان هم از طریق سرباز معلم، دانشجو معلم و خرید خدمات رفع خواهد شد.

عباس سعیدی با اشاره به اینکه در آستانه مهر 180 هزار دانش آموز سر کلاس درس می‌روند، ادامه داد: این تعداد دانش آموز در هشت هزار و 600 کلاس درس و بیش از دو هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند.

سعیدی یادآورشد: در راستای عدالت آموزشی امسال کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی در قالب 800 میلیون تومان خریداری و بین مدارس مناطق کمتر توسعه یافته توزیع می‌شود.

وی با اشاره به وجود 105 مرکز شبانه روزی در استان، گفت: در این تعداد فضای آموزشی هفت هزار دانش آموز از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی از مزایای محل اسکان، صبحانه، نهار و شام برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی با اشاره به فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب، افزود: باید براساس استاندارد دانش آموزان پایه نهم 50 درصد در شاخه نظری و 50 درصد هم در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش ساماندهی شوند در حالی که این شاخص در خراسان‌شمالی حدود 17 درصد با میانگین و استاندارد کشوری فاصله دارد.

عباس سعیدی با بیان اینکه 67 درصد دانش آموزان استان در رشته‌های نظری و 33 درصد نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل می‌شوند، افزود: متاسفانه بین آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بازار کار تناسبی وجود ندارد که این مهم نیازمند کار بیشتر است.

سعیدی گفت: امسال 13 هزار دانش آموز در استان انتخاب رشته کردند و در قالب طرح جوانه سرکلاس درس حاضر می‌شوند.

وی در انتها با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در استان با میانگین کشوری 70 درصد فاصله دارد، یادآورشد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی چهار متر و 60 سانتی متر است.