سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حذف پیک نوروزی و تسویه معوقات معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان نوروز امسال تکالیفی به عنوان پیک نوروزی ندارند و معلمان در صورت لزوم تکلیف مهارت محور به دانش آموزان خواهند داد.

آقای محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به مطالبات معلمان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا معوقات معلمان حق التدریس و خرید خدمات را تا پایان سال پرداخت کنیم.
وی با تأکید بر این که آزمون استخدام آموزش یاران نهضت سوادآموزی در اسفند برگزار می‌شود گفت: این معلمان پس از قبولی در آزمون و گذراندن یک دوره آموزشی یک ساله به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد

آقای حاجی میرزایی افزود: معلمان حق التدریس شاغل از قبل از سال 91 که ابلاغ و حقوق از آموزش و پرورش دریافت کرده اند بدون آزمون جذب آموزش و پرورش می‌شوند، ولی حق التدریسان شاغل برنامه درسی پایه دوازدهم انسانی از بعد از سال 91 که از آموزش و پرورش حقوقی دریافت نکرده اند مشمول استخدام نخواهند شد.

وی به مشکل حذف آزمون سراسری سال آینده در برخی کشور‌ها اشاره کرد و افزود: سازمان سنجش براساس استاندارد‌های خاص خود عمل می‌کند. اما اگر مشکلی برای دانش آموزان این کشور‌ها ایجاد شود برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.
آقای حاجی میرزایی به شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: بسیاری از متقاضیان شغل معلمی خواستار افزایش شرط سنی از 22 به 25 سال شده اند که قانون این اجازه را به ما نمی‌دهند.

بهره برداری از مدرسه خیر ساز با حضور وزیر آموزش و پرورش
با حضور وزیر آموزش و پرورش دبستان دخترانه تکالیف درسی پایه سوم خیّر ساز مولود اسلامیه در منطقه 8 تهران به بهره برداری رسید.

این مدرسه به همت خیرین مدرسه ساز برادران محمدتقی و عبدالحامد معتمدیان و در زمینی به مساحت 450 مترمربع بنا شده است.
برای احداث این مدرسه 6 کلاسه بیش از 4 میلیارد تومان هزینه شده است.
آقای محسن حاجی میرزایی در این مراسم با یادآوری اینکه انسان‌ها همواره در تکاپوی کار هستند افزود: بشر از بدو تولد مشغول به ساختن و پروراندن خود و جامعه است، اما تفاوت افراد با یکدیگر در این است که چه چیزی را پرورش دهند.
وی با یادآوری اینکه مدرسه ساز در واقع انسان می‌سازد و خیرین هستند که مدرسه سازی را انتخاب می‌کنند گفت: مدرسه ساز ظرفیت شکوفایی را فراهم می‌کند، زیرا یادگیری محصول کتاب و کلاس نیست و مکان و رفتار نیز بخشی از عنصر یادگیری محسوب می‌شود.
وی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مادران را نخستین معلمان انسان دانست و افزود: هر آنچه در وصف معلمان گفته می‌شود برای مادران هم کاربرد دارد، چرا که مادر نخستین و موثّرترین معلم انسان است.