سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهلت ثبت نام در کنکور 99 امشب پایان می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال 99 به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه برنامه درسی پایه یازدهم ریاضی، (نوبت دوم) شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین با آزمون دانشگاه آزاد منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد.

ثبت نام برای کنکور سراسری 1399 از 16 بهمن آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده، برنامه مطالعه درسی این فرصت ساعت 24 روز 27 بهمن ماه 98 به پایان می‌رسد.

کنکور سراسری 99 در روزهای 12 و 13 تیرماه سال 1399 در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون کنکور از 9 تیر ماه سال 99 بر روی سایت این سازمان سنجش قرار می‌گیرد داوطلبان تا 11 تیر ماه فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام کنند.

کارنامه نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و داوطلبان به صورت اینترنتی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. نتیجه نهایی کنکور 99 در دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، شرایط و جزئیات ثبت نام در آزمون سراسری سال 99 در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است.

تکالیف داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری سال 99

داوطلب شرکت در آزمون باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد.

مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) در آزمون سراسری سال 1399 (این دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است).

خرید کارت اعتباری ثبت‌نام از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org.

مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی زیر:

1) کد سوابق تحصیلی دارندگان دیپلم نظام آموزشی جدید (3-3-6). تذکر مهم: این دسته از داوطلبان قبلاً باید طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به سامانه اعلام شده کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و در زمان ثبت‌نام با درج کد سوابق تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اطلاعات فردی خود را مشاهده کنند.

2) کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال 1384 تا سال 1398 شاخه نظری (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و همچنین نظام آموزشی جدید 3-3-6) رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی.

3) کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان با مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال 1391 تا 1398 اخذ کرده‌اند.

تبصره 1: دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سال‌های 1391 تا 1398 در صورتی که اطلاعات شأن در بانک اطلاعاتی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و یا ناقص باشد، ابتدا برای تکمیل اطلاعات خود به آدرس اینترنتی: http://dipcode.medu.ir مراجعه کنند. در صورت تأیید اطلاعات آنان از سوی آموزش و پرورش، می‌توانند تا تاریخ 24 بهمن 98 با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون سراسری سال 1399 ثبت نام کنند.

تبصره 2: دانش آموزان نظام آموزشی 3-3-6 و همچنین دانش آموزان دوره پیش‌دانشگاهی (نظام سالی واحدی – ترمی واحدی) سال جاری که تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 99 فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون تاریخ 2 تیرماه 99 مراجعه کنند.

ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر 16 تا 24 بهمن 98 برای شرکت در آزمون الزامی است.

پرینت کارت شرکت در آزمون، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس برنامه‌زمانی مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک.