سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داستان یک مطالبه 11هزارنفری در «فارس من» / کنکور ارشد را به تعوی

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شرکت در کنکور، تمرکز می‌خواهد. فرقی نمی‌کند کنکور ورود به دانشگاه باشد یا ارشد یا دکترا. درس‌خواندن برای کنکور و چهارساعت نشستن پای برگه‌ای پر از سوالات تستی، با اضطراب و استرس جور در نمی‌آید. همین است که هروقت اوضاع کشور، بحرانی شود و فاجعه‌ای گریبان مردم را بگیرد، داوطلبین آزمون‌های سراسری اول از همه سراغ کارنامه‌های کنکور می‌آیند تا عقبش بیندازند. پارسال و در بحبوحه‌ی سیلی که امان مردم را برید، تقاضای تعویق کنکور کارشناسی ارشد  برنامه هفتگی توسط بسیاری از داوطلبین مطرح و از طریق سامانه «فارس من» به گوش مسئولین سازمان سنجش رسید. نتیجه‌ی این مطالبه‌ی عمومی، تعویق هفت‌‎هفته‌ایِ کنکور ارشد98 بود.

امسال هم اوضاع کشور خوب نیست. هیولای کرونا بالای سر مردم چرخ می‌زند و زندگی روزمره را مختل کرده. کنکور دکترا به خاطر همین ویروس منحوس، 50 روز عقب افتاد اما کنکور کارشناسی ارشد که طبق برنامه باید 3و4 اردیبهشت99 برگزار شود، سر جایش است. داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد اما معتقدند در شرایط فعلی، تمرکزی برای درس خواندن ندارند و کنکور باید جابجا شود. کمپین‌شان در «فارس من» را هم حسابی بین خودشان چرخانده‌ و تا لحظه نوشته‌شدن این گزارش، بیش از 11هزار امضا جمع‌کرده‌اند. «با توجه به تعویق کنکور دکترا و همزمانی تقریبی کنکور ارشد با ماه مبارک رمضان، همچنین شیوع ویروس کرونا و وضعیت پر استرس خوابگاه ها و تعطیلی آن‌ها، و درگیر شدن شهرها،و افراد مبتلا به ویروس و عدم تمرکز افراد جهت مطالعه برای کنکور ارشد99، خواهشمند است تاریخ برگزاری کنکور ارشد سال 99 به دلایل ذکر شده اعم از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه ها و سیل در برخی استان ها ومشکلات به وجود آمده برای خانواده های آسیب دیده و داوطلبان مبتلا به ویروس و جهت تسهیل در برگزاری هرچه بهتر آزمون و رضایت خاطر داوطلبین، به بعد از ماه مبارک رمضان موکول نمایید.»


کاربران زیادی پای این کمپین از دغدغه‌ها و دلمشغولی‌هایشان نوشته‌اند. مثلا یک نفر نوشته: «با این شرایط روحی و روانی اصلا برای درس خوندن تمرکز نداریم لطفا زمان آزمون به تعویق بندازید.» کاربر دیگری گفته: «خیلی از خانواده‌ها درگیر این بیماری شدن و به علت تعطیلی کشور از خیلی از منابع محرومیم.» و داوطلب دیگری هم به تعطیلی کتابخانه‌ها اشاره کرده: «لطفا کنکور رو بندازین عقب کتابخونه‌ها رو بستن تو خونه هم شرایط درس خوندن نیست از یه طرفم استرس کرونا». 

منبع:فارس