سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تشکیل میزهای مشاوره رایگان تحصیلی در مساجد خراسان رضوی توسط 118

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، مجتبی بذرافشان مقدم ظهر امروز در حاشیه نشست شورای کانون‌های بسیج  اساتید خراسان رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: یکی از تأکیدات بسیج استفاده از اقشار مختلف و بهره‌مندی برنامه درسی پایه دهم تجربی از پتانسیل مساجد در ارائه خدمات تخصصی به‌منظور حل مشکلات مردم است.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی با بیان اینکه مشاوره و مباحث روانشناسی یکی از مباحثی بود که این سازمان در اولویت برنامه‌های سال 96 خود قرار داد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده قرار شد برای داوطلبان آزمون سراسری تکالیف درسی پایه دوم از اساتید بسیجی حوزه‌های مختلف به‌منظور ارائه مشاوره تحصیلی رایگان استفاده شود.

وی ارائه مشاوره تحصیلی رایگان توسط اساتید بسیجی خراسان رضوی را یک اقدام ابتکاری دانست و تأکید کرد: متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری برای هر مشاوره تحصیلی باید رقمی بین 50 تا 100  هزار تومان به مؤسسات خصوصی پرداخت کنند، اما بسیج اساتید با این اقدام خود و ارائه رایگان مشاوره توسط اساتید متخصص کمک شایانی به اقتصاد خانواده‌ها کرده است.

بذرافشان مقدم با یادآوری این موضوع که در سال 96 حدود 25 نفر از اساتید بسیجی فقط در مشهد برای این طرح به‌کارگیری شده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته 94 نفر و در سال جاری 118 نفر از اساتید بسیجی در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مشهد، گناباد،‌ قوچان، کاشمر و درگز به یک هزار و 771 نفر متقاضی انتخاب رشته کنکور مشاوره رایگان دادند.

وی یادآور شد: کانون‌های بسیج اساتید مستقر در شهرستان‌ها پس از اعلام اسامی قبول‌شدگان دانشگاه‌ها با دانش‌آموزانی که از مشاوره‌های رایگان استفاده کرده‌اند ارتباط برقرار کرده و میزان مشاوره را در قبولی دانشگاه مورد ارزیابی قرار بدهند تا بتوان برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این زمینه داشت.

بذرافشان مقدم با بیان اینکه راه‌اندازی مجامع بسیج برای تبادل‌نظر و رفع برخی از مشکلات موجود در سطح جامعه به‌همراه مطالبه‌گری از مسؤولان صورت گرفته است، افزود: طی سال‌های اخیر بیشتر اعضای کارگروه‌های تخصصی این مجامع را اساتید بسیجی تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی ادامه داد: ‌بسیج اساتید خراسان رضوی نیز در ساختار خود راه‌اندازی اندیشکده را در دستور کار قرار داده که تاکنون 2 اندیشکده مصوب مطالعات جمعیت و مطالعات راهبردی ژئوپلیتیک مشغول فعالیت بوده و راه‌اندازی 3 اندیشکده دیگر نیز را در برنامه‌ریزی‌ها قرار داده است.

وی جمعیت را یکی از مسائل مهم موردتوجه مقام معظم رهبری دانست که متأسفانه مسؤولان آن را جدی نگرفته‌اند و یادآور شد: متخصصین جمعیت‌شناسی در شرق کشور کم است و باید مطالعات جمعیت‌شناسی با توجه به بافت فرهنگی اجتماعی این استان نسبت به گذشته افزایش یابد.

بذرافشان مقدم با گلایه نسبت به اینکه بسیاری از علوم همچون مدیریت، اقتصاد و روانشناسی با وجود مبانی دینی از نظریه‌های غربی استفاده می‌کنند، تأکید کرد:‌ مسئله روانشناسی دینی طی سال‌های اخیر در کشور مطرح‌ شده است، زیرا گاهی اوقات روانشناسی غربی به افراد مشاوره‌های خلاف موازین شرعی ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی بیان کرد: سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در نظر دارد با همکاری اساتید بسیجی طرحی را به‌منظور راه‌اندازی مرکز یا اندیشکده مشاوره تخصصی دینی در سطح استان ارائه دهد تا در این مرکز مشاوران متعهد دینی گردهم آمده و به ارائه مشاوره دینی بپردازند.

منبع:فارس